Rysare

Jag avskyr skräckfilmer. Sist jag och hustrun gjorde ett sådant försök hos den lokale dvd-nasaren stängde vi av skiten efter två minuter (sic!). Det var filmen Saw, som härmed alltså inte rekommenderas för känsliga tittare.

Däremot gillar jag lite små politiska rysare. Jag kanske är sent på det, men jag sprang här på morgonen över Demoskops oktobermätning. Och mein gott, vilken rysare valet 2010 kan bli om detta håller i sig. Kanske inte mellan blocken (oppositionen leder med knappa 13 procentenheter, och finanskris + lågkonjunktur lär väl inte direkt hjälpa Alliansen), men väl för enskilda mindre partier. För kolla här:

Kd: 3,2
V: 4,3
Sd: 4,5
C: 4,5
Mp: 4,8
Fp: 4,9

Det blir till att ladda upp med chips, popcorn och Vira Blåtira vid den valvakan! Klarar sig Kd kvar? Klarar sig V kvar!?! Får Sverige för första gången in ett nationalistiskt, populistiskt, konservativt (och lätt manschauvinistiskt) invandrarkritiskt/främlingsfientligt parti in i riksdagen? Jag har redan gnagt ned mina naglar till nagelbanden.

7 svar to “Rysare”

  1. Jäkla gudars! Med detta ovanpå s-mp-alliansen… Det blir bara mer och mer intressant. Vi MÅSTE ordna en fet valvaka 2010! Vm-studio vettu…

  2. Eller så sänder vi en e g e n valvaka, på nätet. Enligt din härliga gamla idé om moderna nattsuddare, där vi sitter och slöborstar och häver ur oss ovett.

  3. Jo, den vill man ju definitivt se! Grabbarna på Fagerhult i statsvetartappning. Vad var det nu du sa? Mein Gott?

  4. ”Eller så sänder vi en e g e n valvaka, på nätet. Enligt din härliga gamla idé om moderna nattsuddare, där vi sitter och slöborstar och häver ur oss ovett.”

    Deal!

    (Börjar fila på listan på bisarra studiogäster vi borde ha.)

  5. ”Eller så sänder vi en e g e n valvaka, på nätet. Enligt din härliga gamla idé om moderna nattsuddare, där vi sitter och slöborstar och häver ur oss ovett.”

    Deal!

    (Börjar fila på listan på bisarra studiogäster vi borde ha.)

  6. Får jag vara med på vakan? Vi kan ju sända den via Skype!

  7. Det är klart vi plockar in dig på länk. Vi måste ju plocka med en vänsterkverulant också, eller vad säger du PSW (som bör ha sista ordet vad rör casting, då han är den givna redaktören).

Kommentera

