Bloggtips

Som du ser är min bloggroll här till höger ganska kort. Förklaringen är enkel: jag länkar bara till bloggar som uppfyller tre kriterier: (i) faller inom (ungefär) mitt gebit (samhällsvetenskap), som jag (ii) läser regelbundet och som (iii) jag konsekvent gillar (även om jag inte alltid håller med författarna i allt de skriver).

Det innebär alltså inte att det inte finns fler bloggar jag gillar. Min favvo, som ligger helt utanför allt sådant som rör forskning, är Anders Teglunds Fredagslistan. Anders slår mig som oerhört smart och mycket sympatisk, och rolig på ett rätt så introvert sätt. Han har en lillebror som också är underhållande.

Mitt fotbollsintresse stillar jag med Henriks Rydströms och Tobbe Carlssons bloggar (men märk: jag är inte KFF-fan, det är AIK som gäller), samt ibland de inlägg som Jesper Högström och Isobel presterar på Tre Hörnor Straff.

Min fäblesse för vintersport brukade få sitt hos Björn Ferry, men han skriver numera så rysligt korta inlägg (och så fasligt sällan…). Därför försöker jag rösta med tangenterna för att få honom att skärpa sig genom att gå över till David Ekholm som skriver lite längre, och oftast rätt skojigt, om en skidskytts vedermödor. Jävlar vad elitidrottsmän tränar!

Det finns givetvis fler – men det är framför allt de ovan jag vill puffa lite extra för. Särskilt Anders Teglund. Han är stundtals en riktig pärla.

Ett svar to “Bloggtips”

  1. äh, du är för go!

    jag drömde om dig i natt, btw. Det var en fest på en ö och så fanns där ett duschrum och kboi duschade dig där. Jag fotade med mobilen, fast det blev ingen bild. Det var taskigt gjort av mig. När de var klar med att duscha dig sa jag till dig att jag tagit bort bilden. Du verkade glad, trots att Kboi varit så taskig, sa att du inte bryr dig.

    Sen tittade vi på utsikten, och så började coverbandet spela.

Kommentera

