Lokomotiv Lund

Egentligen meningslöst för er, men… 2005 var ett märkligt år i många avseenden i mitt liv, bl.a. för att jag var fotbollstränare för Lokomotiv Lund i division sju. Det är lätt det roligaste jag gjort. Lätt.

Lokomotiv är en… anrik förening. Bildades under 80-talets senare hälft, och har sedan dess parkerat i division sju. Verkligen. Aldrig någonsin lämnat den lägsta nivån man kan spela på i den regionen. En gång har man t.o.m. fått kvala för sin existens i representationsseriesystemet, och vore det inte för Miraklet i Klasaröd, hade nog Lokos historia varit all någonstans kring 1996. Under ”min” regim, tillsammans med en urtrevlig herre vid namn Andreas Eriksson, gjorde vi en av Lokos två-tre bättre säsonger genom historien, och fick spela kvalmatcher upp till sexan. Som vi förlorade knappt. Mycket bittert, men som sagt, ödet har alltid haft lust att hålla kvar detta gäng i sjuan.

Nu når ett rykte mina öron: Loko är på väg att direktkvalificera sig för sexan! Historiskt stort. Dock krävs att man plockar minst 3 poäng på de tre återstående matcherna, och det ska man väl ändå greja? Jag kommer att hålla mig väldigt a’jour med Lokos öden och äventyr återstoden av hösten. Go Loko!!!

2 svar to “Lokomotiv Lund”

  1. Är det inte den store sillastrybaren Sjövik som skymtar uppe till höger? Märkligt att ni inte gick upp med en sådan gigant i truppen!

  2. Tittar du riktigt, riktigt noga, finner du två statsvetardoktorer till: undertecknad och Fernandez!

Kommentera

