Sidleds-samba

Mycket fotboll nu. Jag mår fysiskt illa när jag tänker på hur dessa spanjorer kommer att trippa runt Sidleds. Jag menar… herrejisses. Sån knivskarp effektivitet. Nu har ju inte ryssarna var dåliga… men, hey, 3-1. Söndersprungna i kontringsspelet av rasande tekniska spanjorer som klarar av att ha full kontroll över bollen även i hög fart.

Och så ser jag att Sidleds alltså ska börja ikväll. Cheezus! Sidleds mot spanjackerna kommer icke att bli saft och bullar. Jag läste precis att Aftonbladets fotbollsguru Simon Bank säger att Sidleds styrka är att ”han gör aldrig några fel”. Nä, kanske det. Men är inte problemet att han aldrig gör något rätt heller? Och märk att jag är modig nu: jag dissar Sidleds före Greklandsmatchen. Jag hoppas verkligen innerligt att Sidleds överbevisar mig.

EDIT: Tack, Lill-Bjärred (japp, nu ska jag aldrig kalla honom Sidleds igen, inte förrän han gör bort sig…). Han skötte sig ju utmärkt! TIll och med en tekniskt briljant liten millimeterchipp över en grekisk bjässe, ned på Zlatans bröstkorg i andra. Härligt! Mina katter har nu efterlyst öronproppar till nästa match. Jag försökte förklara för dem att öronproppar är för thöntar, och att ifall de vill lära sig att bli rock´n´roll, så får de snällt se på matchen med mig och sörpla lite starköl ur sin vattenskål.

Ett svar to “Sidleds-samba”

  1. Jag var ju minst lika skeptisk som du, men fan. Fan. Nu blire Guldfest.

Kommentera

