”I like two kinds of music…”

…rock OCH roll!

Jag vet inte varför, men jag började nostalgi-youtuba igårkväll. Hade verkligen glömt bort hur mycket jag gillar lule’-orkestern Fireside. Helt säkert är de saligt insomnade: sångaren Kristofer tragglar vidare med sin singer-songwriterpryl. Gitarrslinggeniet PMA demonproducerar bl.a. The Hives. Basistfrans studsar runt med MABD och Big Bird the Band. Trummisper vet jag inte, men sist gjorde han något med popcombon Hets. Inget av det de gör idag når ens upp till knähöjd på vad de presterade när de var i sin zenit. Fireside var (och är) ett av världens bästa rockband.

Ett svar to “”I like two kinds of music…””

  1. frasen ”rock OCH roll” påminner mig om en mindre lyckad tatuering.

Kommentera

