And now, something completely different


En kort not:

  • Jag är så otroligt mycket för att icke-receptbelagda läkemedel ska få säljas på SJ:s tåg. Alltså, som i förrgår. 8 timmar på X2000 sammanlagt. Jag hade kunnat mörda för en karta Postafen eller två.
4 svar to “And now, something completely different”

  1. Varför inte också receptbelagda? Varför ÄR specialiteter receptbelagda?

  2. En annan produkt de skulle kunna ta bra betalt för är öronproppar. Jag glömmer alltid att ta med dem och förbannar mig själv hela vägen till Sthlm. Dito på flyget.

  3. Peter: Men tänk om du med öronproppar i öronen missar något viktigt meddelande från tågvärd/kabinpersonal? :-S I och för sig är risken inte liten att man gör det med Postafen i sig heller – man blir pömsig av detta medel.

  4. Niclas, jag kommer att tänka på en SAS-reklam från tidigt 90-tal:

    Två luffare vandrar på järnvägsspåret.
    – Men du, tänk om det kommer ett tåg.
    – Äsch, larva dig inte.

Kommentera

