Någon contrar

 tommy-hansson.jpg

‘Oj, oj, oj. Här tar man i så det stänker:

253 akademiska forskare förnekar på DN debatt kommunisternas folkmord á 200 miljoner människor. 200 miljoner människor fick sätta livet till för sina åsikters skull.

I kraft av sina statliga anställningar verkar nu 253 forskare för historieförfalskning och kommunism. Detta är oförenligt och inte i skattebetalarnas intresse.

Denna namninsamling vill verka för dessa så kallade forskares avskedande och namninsamlingen kommer att överlämnas till regeringen.

Så, 253 svenska forskare förnekar kommunismens illdåd, är för historieförfalskning och verkar för kommunism? Verkligen? Och nu ska denna tunga namninsamling (som redan fått ihop hela 24 personer, namnlistan ligger ute), verka för att regeringen (sic!) avskeder dessa ”så kallade” forskare.

Ah, well, nevermind. Det här med för- och nackdelar med statlig historieskrivning har tröskats av vassare hjärnor än mig (roa er särskilt med kommentatorsfältet hos dr Nic), så jag nöjer mig med att tröska igenom en hög med tentor och lyssna på Håkan. En av de få artister vars skivor jag alltid köper (den här gången hann frun före):

4 svar to “Någon contrar”

  1. Men hur står du ut med den dåliga sångrösten?

  2. På samma sätt som du står ut med att konversera med fula, men intelligenta människor, kanske? Jag har inget tonöra. I mina öron låter det fantastiskt.

  3. Jag har tonöra. Det låter fantastiskt. Det går fan att bevisa tror jag.

  4. håkan är den enda svenska artist som kan sjunga så man bryr sig (ja, och så kanske chops då förstås). falskt eller inte, det kan man ju skita i. det är ju uttrycket som spelar någon roll. ungefär som bengt lindströms tavlor. han var ju inte så skicklig på att måla ansikten, men hans ansikten fångar i alla fall mig. jag gillar det som fan. det fula.

Kommentera

