Diiiiiiiiiiiiiiiiima!!!

diiiiiiiima.jpg

Jag tog lite semester förra veckan.. Trippen gick till Östersund, där jag för första gången skulle få njuta av min favoritsport, skidskytte, live. Det var en härlig upplevelse på alla sätt och vis. Vissa tidningar basunerade ut att det var ett fiasko – en helt befängt nationalistiskt grundad uppfattning som min vän Niclas skrivit så klokt om. Icke-nationalist som jag är, tyckte jag att det var en succé (minus bitande kyla bitvis). Mitt favoritlandslag, ryssarna, kom tvåa i medaljligan – Tchoudov och Iourieva stod för kompakta insatser under evenemanget. Den lilla smolken var förstås att min absolute favorit, Dmitri Iaroshenko, bara fick ett guld – i stafetten. Detta slog dock inte ned mig nämnvärt, allra minst idag då jag kunde njuta av följande lilla information om min skidskyttefavorit. Ho ho ho.

Ett svar to “Diiiiiiiiiiiiiiiiima!!!”

  1. […] kommer till sport, försöker jag låta bli att störas av nationalistiska överväganden (se t.ex. här). Ett exempel på detta är min fascination för den fantastiske norske ynglingen Petter Northug […]

Kommentera

