Identitetskris

sajko.jpg

Jag är övertygad om att de allra flesta psykoser, identitetskriser och fall av schizofreni utlöses av att personer lyssnar för mycket på sin egen inspelade röst. Jag håller för närvarande på att transkribera ungefär 20 timmars intervjuer med diverse partiföreträdare från runtomkring i Sverige, och jag kan bara inte fatta att jag låter som jag låter, i verkligheten. Normalt sett distorteras min röst genom kraniet, så att jag tycker att jag låter mycket myndig. Så är inte riktigt fallet, upptäcker jag. Snarare låter jag som en lätt gnällig stockholmare, vilket förmodligen är helt sant. Men det skapar en svår identitetskris.

En liten onsdagslåt får pigga upp. Jag har mycket ambivalenta känslor inför den här orkestern, men tror att jag har bestämt mig för att strunta i poserna och bara koncentrera mig på musiken. Väldigt Paul Simon-esque!

2 svar to “Identitetskris”

  1. Din röst låter myndig, det kan jag intyga!

    Och om det är någon tröst menar Bryan Caplan att det nog hursomhelst inte finns några psykiska sjukdomar.

  2. remissinstansen Says:

    Myndig på det där lite pipiga, stockholmska sättet då.

    Och så skönt att ett nationalekonom en gång för alla slår fast det! Nu kan vi vara lugna.

Kommentera

