Välkommen till remissinstansen

joe-pesci.jpg

Välkommen till remissinstansen. Det här är ett forum för mig. Jag har bloggat lite slött innan. Av olika skäl har jag lagt av. Jag tröttnade. Jag tyckte att skrivandet stal tid från sådant jag borde hålla på med (dvs. skriva på riktigt, akademiska texter och sådant). Jag tyckte att det var jobbigt att att offentligt stå upp, räcka upp handen och säga: ”kolla här, exakt såhär okunnig, ointelligent och icke-uppslagsrik är jag – jag är en nolla, och jag visar det; för ALLA”. Jag menar: i jämförelse med sådana som t.ex. PSW, Bergh och Jimpa – eller varför inte den eklektiske Nic – kommer åtminstone jag att för alltid vara vad Tages är till Beatles, Ulf Malmros är till David Lynch och Henrik Rydström är till Roy Keane. En fåntratt som vill så gärna men aldrig når upp föregångarna och förebildarna till fotknölarna. Men ändå. Jag gillar att skriva. Och jag tvingar ingen att läsa, och jag kommer inte aktivt att locka någon hit. Ta det för vad det är: högt och lågt, smakfullt och smaklöst. Det är i den fyrfältaren du, i bästa fall, kommer att återfinna mig.

Kommentera

